In haar tijd bij Bunzl Foodservice heeft Marlinda een enorme groei doorgemaakt en komt ze bij de leukste klanten over de vloer. Marlinda vertelt het je graag zelf!

Een fijne werkomgeving

“Toen mijn vorige werkgever ging reorganiseren, kreeg ik trainingen en hulp bij het vinden van een nieuwe baan. Ik besloot dat ik een betere werk-privé balans wilde en ging op zoek naar iets nieuws voor 3 dagen per week. Na twee maanden kwam ik Bunzl Foodservice tegen. Wat een leuk bedrijf leek me dat!” vertelt Marlinda enthousiast.

“De vacature waarop ik initieel gesolliciteerd had, was voor 5 dagen. We hadden een onwijs leuk gesprek en het voelde meteen goed. Ik vertelde ook dat ik 3 dagen wilde werken. Dat bleek voor die rol niet mogelijk, maar ik werd een paar dagen later gebeld met een nieuw aanbod. Zo kwam ik terecht op artikelbeheer. Niet waar ik in de eerste instantie naar op zoek was, maar omdat het zo goed voelde bij Foodservice nam ik het aanbod graag aan.”

De leukste klanten

Marlinda is goed in wat ze doet, en dat is gezien. “Al snel had mijn manager door dat ik wel meer in mijn mars had. Ik werd betrokken bij andere projecten, zoals het aanspreekpunt zijn voor een datacentrum voor productinformatie, werkschema's maken om effectiever te werken en mee te gaan bij bezoeken aan klanten. Een paar weken geleden zat ik nog in Parijs voor een bezoek!”

De klanten van Bunzl Foodservice zijn niet de minste. Denk aan grote pretparken, dierentuinen, hotels en vakantieparken. “Mijn kinderen vinden het werk wat ik doe heel leuk, die willen het liefst met elk bezoek mee.” lacht Marlinda.

Doorgroeien bij Bunzl

“Vanuit mijn functie in artikelbeheer ben ik doorgegroeid naar Coördinator van artikelbeheer en e-commerce. Ik werk binnen die rol met heel veel collega's en afdelingen samen en dat maakt mijn werk heel leuk,” aldus Marlinda, die bij Bunzl Foodservice een spin in het web is. “Zo zorg ik dat klanten worden geregistreerd, dat er een webshop wordt ingericht, maak ik notulen bij bezoeken en afspraken met de klanten, vraag ik Inkoop om een nieuwe productlijn te sourcen en gaat Design aan de slag met het ontwerp voor klant specifiek bedrukte artikelen. Tussendoor sta ik in nauw contact met de klanten.”

Marlinda merkt ook de voordelen van het onderdeel zijn van een grote groep. “Soms hebben wij iets niet op voorraad, maar een zusterbedrijf wel. Of we kunnen inkoopvoordelen behalen door leveringen te combineren. Dat helptons om de klanten beter te helpen.”

Een open, sociaal bedrijf

Dat er bij Bunzl Foodservice ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en dat collega's gewaardeerd worden voor wat ze doen, blijkt uit het verhaal van Marlinda. Maar het allerleukste aan werken bij Bunzl vindt Marlinda de collega's. “Ik vond het best spannend om in een nieuw bedrijf te starten na zo'n leuke tijd bij mijn vorige werkgever, maar vanaf dag 1 voelde ik me hier welkom en onderdeel van het team. Toen de afdeling nog wat kleiner was, vierden we samen Sinterklaas bij mij thuis! Nu worden er nog steeds veel leuke dingen georganiseerd, zoals afdelingsuitjes en feesten voor het hele bedrijf. Daarvoor is de feestcommissie in het leven geroepen. Ik help op mijn afdeling vaak mee bij het organiseren van uitjes,” aldus Marlinda.

Ook buiten werk heeft Marlinda het gezellig met collega's. “Een groot deel van de collega's woont hier in de buurt. Sommige collega's zijn echt vrienden geworden: daar BBQ’en we mee in de zomer en onze kinderen spelen met elkaar.” En de invloed van haar werkomgeving uit zich ook in andere dingen. “Bij Bunzl is duurzaamheid heel belangrijk, en dat heeft mijn ogen ook op een bepaalde manier geopend: schone broodzakken gebruik ik nog een keertje en de kinderen drinken uit rietjes die in de vaatwasser kunnen!”

Ook werken bij Bunzl Foodservice?

Zoek jij ook een werkomgeving waarin je gewaardeerd wordt voor wat je kunt en samenwerkt met een gezellige groep collega's voor de leukste klanten? Bekijk dan gauw het vacature-aanbod van Bunzl Foodservice (Almere)of stel een Job-alert in!