Een uniek bedrijf binnen Bunzl, want de core business van Quality Services is het leveren van service. Wat Gilbert trots maakt onderdeel te zijn van het Quality Services team? Dat lees je in dit artikel.
Een dynamische werkomgeving
Gilbert heeft bij andere bedrijven gewerkt, waar hij vaak in verschillende projectgroepen zat waar beslissingen over veel schijven moesten voordat er iets gebeurde. “Ik wilde iets anders, en ben bij Quality Services binnengewandeld om te bespreken wat mogelijk was. Het bleek precies de dynamische werkomgeving te zijn die ik zocht en het klikte meteen. Zo ben ik vijf jaar geleden gestart als servicemedewerker en daar vanuit gevraagd de rol Service supervisor op me te nemen. Daarbij ben ik verantwoordelijk voor de locatie Wijchen en de depots in Heerlen en Noordwolde (Groningen). Noordwolde doe ik samen met mijn collega Ronald, die ook voor de depots in Utrecht en Zoetermeer verantwoordelijk is,” legt Gilbert uit.
In zijn rol houdt Gilbert zich daarnaast bezig met route-optimalisatie, planning, EHS (Environment, Health & Safety), de ISO 9001 en 14001 certificeringen, dat bestellingen klaarstaan in het magazijn en de begeleiding van nieuwe collega's. Het zal je dan ook niet verbazen dat zijn grootste uitdaging is om overal tijd voor te vinden. Toch staathij altijd klaar voor het team en daar wordt hij enorm om gewaardeerd.
Een teamsport
“Wat ik eigenlijk het allerleukste vind, is dat we de week altijd starten met nieuwe uitdagingen. Dat ik bij mezelf denk, hoe gaan we dit nu weer voor elkaar boksen? Maar aan het eind van de week kijken we samen met het team terug en realiseren we ons dat het toch weer allemaal gelukt is met elkaar. Dat is het beste gevoel. Samen komen we heel ver: het is echt een teamsport. We hebben elkaar nodig en dat weten we allemaal,” vertelt Gilbert.
En de groei van Quality Services zet rap door. Met een relatief klein, hecht team wordt hard gewerkt aan uitzonderlijke resultaten. “Het mooie is dat we elkaar altijd helpen. Een voorbeeld is dat we in de vakantieperiodes soms gaten in de planning moeten opvullen: het is voor ons lastig om met uitzendkrachten te werken omdat de werkzaamheden vrij specifiek zijn en we tot aan de voorraadkasten van onze klanten leveren. Dan leg ik de hulpvraag neer en vinden we met elkaar een oplossing.”
Dynamisch en duurzaam
QS-producten vind je in sanitaire ruimtes door het hele land. En om grote klanten in andere delen van het land efficiënt en met zo min mogelijk milieubelasting te beleveren, zijn er naast het kantoor en magazijn in Wijchen nog vier andere depots. “Bij alle depots zijn twee of drie servicecollega's aan het werk, die direct van daaruit langsgaan bij klanten om voorraden aan te vullen, hygiëneboxen te verschonen en onderhoudswerkzaamheden uit te voeren,” legt Gilbert uit.“ Ze zijn veel onderweg en krijgen bij ons dan ook de mogelijkheid om de nodige rijbewijzen te behalen. Vorige maand nog behaalde een collega haar BE-rijbewijs! Handdoekrollen en dozen papierwegen nogal wat, dus hiervoor zijn wel de passende rijbewijzen nodig: voor het vervoeren van zwaardere ladingen is een ander rijbewijs nodig,” legt Gilbert uit.
Zelf heeft Gilbert ook trainingen mogen volgen. Om de ISO certificeringen in goede banen te leiden, heeft hijde training tot Keurmeester Elektrische Arbeidsmiddelen gevolgd. “Op gebied van duurzaamheid en EHS doen we al heel veel en hebben we ook doelen gesteld. Door de samenwerking metBunzl krijgt de registratie van alles wat we doen meer aandacht.
Een mooie toekomst voor QS
Gilbert zit helemaal op zijn plek bij Quality Services en kijkt uit naar alle mooie plannen die het bedrijf voor de toekomst heeft. Ben jij ook op zoek naar een dynamische werkomgeving waarin geen dag hetzelfde is en je met collega's samenwerkt die voor je door het vuur gaan? Bekijk dat snel of er een leuke vacature voor je openstaat bij QS. Staat jouw droombaan er niet tussen? Stel dan een Job-alert in en blijf op de hoogte van nieuwe relevante vacatures!