Met een duidelijke visie voor ogen ging Kevin vijf jaar geleden van start als Customer Service medewerker, om vandaag de dag te doen wat hij het liefste doet: klanten ontzorgen als Accountmanager. In dit artikel neemt Kevin ons mee in de reis naar zijn droombaan en vertelt hij meer over werken bij Majestic.
Een nieuwe droom
Kevin's droombaan was lange tijd Wegtransport planner. Tijdens stages als onderdeel van zijn opleiding Wegtransport en Logistiek in Rotterdam, ontdekte hij echter dat de manier van werken niet bij hem paste: het was schrapen en een strijd om de laagste prijzen. “Ik kwam er ook achter wat ik wel heel leuk vond: het sales-gedreven werk trok me veel meer. Het persoonlijke contact met chauffeurs en klanten vond ik fijn, daar haalde ik energie uit,” vertelt Kevin opgewekt.
Samen met recruiters maakte Kevin een plan om in Sales aan de slag te gaan, en zo kwam hij terecht bij Majestic. “Het grappige was dat ik al zo'n vijf of zes collega's kende, zonder hierbij stil te hebben gestaan. Veel collega's die hier werken komen net als ik uit de omgeving. In de gesprekken met de managers vertelde ik over mijn plan en droom om door te groeien in Sales. Omdat ik nog geen ervaring had, moest ik eerst groeien in mijn rol, maar ik voelde dat de kansen er wel waren. Zo ging ik in december 2017 van start op de Customer Service bij Majestic.”
Expert worden op PBM-gebied
Dat Kevin en Majestic een match waren bleek al gauw. Na drie tot vier maanden kreeg Kevin een vast contract. Hij leerde veel en snel, en dat werd gewaardeerd. “In de beginperiode hield ik me vooral bezig met orderverwerking, administratieve taken en het ondersteunen van Accountmanagers. Op den duur kreeg ik mijn eigen klantenbestand. Doordat er een gat viel in het team kreeg ik een stuk meer verantwoordelijkheden en kon ik mezelf verder uitdagen,” vertelt Kevin.
“Samen met mijn nieuwe collega Chester kreeg ik de kans de 4-daagseCopla training tot PBM-adviseur te volgen. Daarvoor moesten we naar Harderwijk. Best een stukje rijden, dus dat combineerden we dan met een hapje eten in de avond. Hartstikke gezellig!” Maar ook van collega's intern leert Kevin een hoop. “De energie op de salesafdeling is goed, iedereen staat voor elkaar klaar. Het team bestaat uit een leuke mix van nieuwe collega's, collega's met ruim 25 jaar ervaring in het vak en alles er tussenin. Niet alleen van de producten maar ook van de klanten is veel kennis, waardoor ik goed op de hoogte ben van de geschiedenis die we met klanten hebben. We werken vanuit een teamstrategie met duidelijke taakverdeling.”
Klanten ontzorgen
Als we vragen waar Kevin de meeste energie uit haalt in zijn werk, moet hij een beetje lachen. “Heel cliché, maar toch wel het ontzorgen van de klant. Ik ben best veel buiten de deur en merk dat ik door de bezoeken aan klanten echt samen stappen kan maken naar een veiligere werkomgeving. Ik ben blij als ik de vragen van klanten wegneem en merk dat hier vaak nieuwe kansen uit voortkomen. Goed luisteren en de klant respecteren is heel belangrijk in mijn werk,” legt Kevin uit.
Dat Kevin vanaf het begin van zijn carrière bij Majestic een plan voor ogen had, heeft hem geholpen zijn doelen te bereiken. Hij is van Customer Service medewerker in een rap tempo doorgegroeid tot Binnendienstmedewerker, en vervolgens tot Accountmanager, zijn droombaan. Hij is trots om onderdeel uit te maken van de Majestic familie. “Het bedrijf heeft een goede reputatie in de markt, dat is niet voor niets.”
Een familiebedrijf dat geen familiebedrijf is
Wat Kevin zo leuk vindt aan Majestic, is dat er zowel op kantoor als het DC (distributiecentrum) een sterke teamgeest heerst. “Het voelt als een familiebedrijf, terwijl we dit in theorie niet zijn. Er is een grote meerwaarde in het feit dat je bij iedereen kunt aankloppen en er geen drempel is om je ergens over uit te spreken. Dat de meeste collega's uit de buurt komen versterkt dit gevoel: ook buiten werk komen we elkaar geregeld tegen, bijvoorbeeld op een festival in de buurt,” aldus Kevin.
“Ook worden er veel leuke dingen georganiseerd, zelf tijdens het thuiswerken door corona. Denk aan online borrels en pubquizes, waarvoor we via de post dingen thuisgestuurd kregen. Dat was toen echt het hoogtepunt van de week: ook al zat je alleen achter je computerscherm, zo voelde het niet! Gelukkig kunnen we nu ook veel in het echt ondernemen. Zo waren we vorige week met de partybus vanuit werk naar het Maasgebouw, kregen we een rondleiding door de Kuip en hadden we 's avonds een diner met feest. Het Sinterklaasfeest komt er ook weer aan en de gezamenlijke lunch iedere dag mag ook niet vergeten worden,” en zo kan Kevin nog wel even doorgaan!
Ook werken bij Majestic?
Zoek jij ook een open werkomgeving waarin jij je kunt door-ontwikkelen, kunt leren van collega's maar vooral ook met elkaar kunt lachen? Dan zit jij bij Majestic goed. Bekijk de openstaande vacatures of stel een Job-alert in, zodat jij als eerste op de hoogte bent van nieuwe, relevante vacatures.