ONS DUURZAAMHEIDSBELEID

Bunzl is een internationaal bedrijf met vestigingen in meer dan 30 landen. Als leverancier van disposables, verpakkingen en hygiëneproducten en onderdeel van de keten zijn we ons bewust van de impact die we hebben en het verschil dat wij kunnen maken.Wij hebben dan ook een uitgebreid MVO-beleid met betrekking tot zakelijke normen, gezondheid, veiligheid en het milieu. Wij zijn van mening dat positieve acties met betrekking tot sociale verantwoordelijkheid niet alleen wenselijk zijn, maar noodzaak voor alle betrokkenen.

 

Als onderdeel van Bunzl plc, betekent dat dat ons duurzaamheidsbeleid ook bestaat uit 3 niveau's: internationaal, nationaal en lokaal. Bunzl is internationaal opgenomen in de FTSE4Good Index, een wereldwijd initiatief tot verbetering op het gebied van milieu, maatschappij en goed ondernemingsbestuur. FTSE4Good controleert twee keer per jaar of de deelnemers nog voldoen aan de eisen. Daarnaast is Bunzl aangesloten bij het Ethibel Excellence register.

BELIEVE

Ons nationale MVO beleid heet Believe.Wij geloven namelijk in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Believe is opgebouwd uit 5 verschillende pijlers die allen te maken hebben met duurzaamheid en sociale gelijkheid. Het beleid wordt naar de mogelijkheden en disciplines van iedere afzonderlijke werkmaatschappij praktisch vorm gegeven, maar blijft landelijk gedragen door middel van continue aanwezigheid van dit onderwerp. Bijvoorbeeld in de organisatie van landelijke events, het aanbod van trainingen rondom duurzaamheid voor mederwerkers en onze gezamenlijke inzet voor goede doelen,

Onze sustainability manager speelt een sleutelrol in het verzamelen en verspreiden van ontwikkelingen en trends rondom duurzaamheid, zowel voor onze medewerkers als voor onze klanten.

Meer informatie over Believe vind je op de website www.believe.nl

BEHAPPY

Of het nu gaat om onze collega’s, relaties of de gemeenschap in zijn algemeenheid, dagelijks dragen we bij aan groot en klein geluk van de mensen om ons heen.

Zo bieden we als werkgever persoonlijke ontwikkeling onder de noemer “Bunzl Academy”, een trainingsprogramma gegeven vóór en dóór onze medewerkers variërend van productkennis tot aan de ontwikkeling van soft skills. 

We pijlen periodiek bij onze medewerkers hoe Happy ze zijn door middel van het medewerkers-tevredenheidsonderzoek. De conclusies uit dit onderzoek zorgen ervoor dat we de juiste vervolgstappen kunnen zetten om onze medewerkers HAPPY te houden.

Ook zetten we ons in voor de maatschappij. Zo organiseren we diverse acties voor goede doelen en organiseren we landelijk ieder jaar de Tour de Bunzl: een gesponsorde wielertour waarvan de opbrengst naar een landelijk goed doel gaat. Dat waren in het verleden onder andere Stichting De Opkikker Stichting Ambulance Wens en De Zonnebloem. En supporten we in 2020 - 2021 de bij, door 12 bijenkasten te adopteren.

Bunzl Nederland is onderdeel van Bunzl Plc 2020