Bas van Riet werkt inmiddels 6 jaar bij De Ridder, een Bunzl onderneming die producten levert aan de markt van ingesloten en zeer succesvol is met de productie en levering van coolpacks voor bijvoorbeeld het transport van medicijnen, vis en bloemen. 
Deze ondernemende doorzetter begon zijn carrière als parttime chauffeur, een baan die hij in eerste instantie had ter afwisseling van zijn baan als zelfstandig ondernemer. De klik tussen Bas en De Ridder was echter zo goed, dat Bas besloot er fulltime aan de slag te gaan als magazijnmedewerker. Vandaag de dag is Bas als hoofd logistiek verantwoordelijk voor de gehele logistieke operatie.
“De warme betrokken cultuur van De Ridder past heel goed bij mij. De diversiteit van medewerkers die wij hebben, waaronder mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, zorgen niet alleen voor dagelijkse uitdagingen, maar dragen bij aan een groot gevoel van teamwork. Samen resultaten bereiken, zowel zakelijk en persoonlijk, dat is elke dag weer fantastisch.”
Na een verhuizing van De Ridder in 2019, heeft Bas ook in 2020 voldoende uitdagingen: er wordt een nieuwe deel aan het magazijn aangebouwd en zusterbedrijf Coolpack BV zal dit jaar integreren met De Ridder. Een flinke klus, maar Bas kijkt uit naar een strakke implementatie.


Floris de Bruyn Kops is na zijn studie Engeneering & Product Design en een stage bij Allshoes Benelux BV., direct bij Allshoes aan de slag gegaan.Deze Bunzl werkmaatschappij bedenkt, ontwerpt en verkoopt eigen merken van modieuze en sportieve veiligheidsschoenen. Young Talent Floris is werkzaam als Marketeer, in de breedste zin van het woord. Hij is onder andere verantwoordelijk voor de merkidentiteit van de eigen merken veiligheidsschoenen en de online content. Ook is hij momenteel bezig om, in samenwerking met een producent, een nieuwe lijn veiligheidsschoenen te ontwikkelen. Juist die diversiteit aan werkzaamheden vindt Floris zo aantrekkelijk aan zijn rol.

 Volgens Floris levert het ‘onderdeel zijn van een grote multinational als Bunzl’ tal van voordelen op. Zo biedt het hem op persoonlijk vlak allerlei mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling. Binnenkort volgt hij bijvoorbeeld de inhouse training Finance. “Er is zoveel kennis die ik nog kan en wil opdoen. En er is meer dan genoeg kennis beschikbaar binnen Bunzl.”

Floris geniet volop van de zelfstandigheid en het ondernemerschap die hij beleeft in het uitvoeren van zijn ideeën. Ruimte die hij, tot zijn blijdschap, bij Allshoes krijgt en benut.



We stellen je graag voor aan Kim Froon, Manager Bedrijfsbureau bij D-Care, onderdeel van King. De gedreven Kim werkt inmiddels 10 jaar bij D-care en heeft een zeer veelzijdige functie. De afdeling bedrijfsbureau is het centrale punt binnen de organisatie en ondersteunt klanten – met name zorginstellingen - binnen het gehele proces, van inkoop tot levering. Juist dat all round karakter en de complexiteit in het managen van zoveel verschillende disciplines houdt Kim enthousiast.

In 2013 werd D-Care onderdeel van Bunzl. “De persoonlijke betrokkenheid is er nog steeds. Wat er bij is gekomen, is een zee aan kennis vanuit zusterbedrijven”. Kennis die binnen Bunzl onder andere gedeeld wordt op landelijk georganiseerde events, waar disciplines, inspiratie en kennisdeling samen komen, zoals bijvoorbeeld Young Bunzl.”

Voor dit jaar kijkt Kim uit naar de integratie met King en verdere groei van het C6-aanbod, een innoverend logistiek- en inkoopconcept voor zorginstellingen waarin Kim met haar ruime ervaring een belangrijke spil is. 


We stellen je graag voor aan een ware autodidactische ondernemer: Jos Bergen, Managing Director van Worldpack Trading BV. Jos startte zijn bedrijf in draagtassen op 19-jarige leeftijd en wist het met zijn entrepreneurs geest en de overname van 4 andere bedrijven zijn bedrijf gestaag en succesvol te laten groeien. Daarmee speelde Jos zichzelf en zijn bedrijf in de kijker van Bunzl Nederland. In juli 2008 was de overname een feit en mocht Worldpack zich tot de Bunzl groep rekenen.

Vandaag de dag runt Jos ‘zijn’ bedrijf nog steeds met veel plezier en passie. “Het is elke dag weer fantastisch om met een groep gedreven professionals onze klanten van dienst te zijn. De internationale en dynamische markt (sport en fashion retail) waarin wij opereren, zorgt continu voor nieuwe uitdagingen. De stap die we enkele jaren geleden namen om van product gedreven om te schakelen naar service gedreven is een absoluut positief keerpunt geweest.”

Onderdeel zijn van Bunzl zorgt onder andere voor veel persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden, nieuwe inzichten, nieuwe samenwerkingen en veel nieuwe collega’s. Maar ook de ruimte die Bunzl biedt om bedrijfsontwikkelingen als data analytics, digitalisering en innovaties in product en diensten te realiseren, zorgt er voor dat Jos zijn ondernemerschap nog steeds kwijt kan en trots is om bij Bunzl te horen. 

Ineke Römkens begon haar carrière bij Bunzl Foodservice 9 jaar geleden als accountmanager in rayon Zuid. Zo snel als dit rayon zich uitbreidde groeide ook Ineke door tot Senior accountmanager. Vandaag de dag is Ineke, naast moeder van 2 kinderen, Key accountmanager en beheert zij sleutelaccounts in de To Go markt, Vrijetijds markt en Catering. Juist die diversiteit in disciplines trekt Ineke aan in haar huidige functie. “Geen dag is hetzelfde! Ik spreek elke dag andere mensen uit de keten. Vandaag de facilitair medewerker en een algemeen directeur, morgen de chef van een sterrenstaurant of inkoper.”

Ineke’s kracht zit in haar lange termijn aanpak en oprechte interesse. Met een opleiding van de hoge hotelschool op zak, en ervaring in de horeca begrijpt ze haar klanten als geen ander. Ze delen dezelfde passie voor het vak. Op dit moment is Ineke een drijvende kracht voor het onderwerp duurzaamheid, een belangrijk topic binnen Bunzl. Ze voert dagelijks gesprekken met haar klanten over duurzaamheid op productniveau maar zeker ook over strategisch duurzaam ondernemen. “Bunzl adviseert haar klanten hier graag over en vertelt het eerlijke verhaal.  De klant kiest zelf wat hem hierin het beste past.”

Wat Ineke zo interessant aan Bunzl vindt? De opzet van Bunzl als een internationaal beursgenoteerd bedrijf, maar met zelfsturende ondernemingen onder de paraplu, die zorgt voor een intiem eigen gevoel op de werkvloer maar wel een enorme slagkracht biedt. Dat en de mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling die Bunzl biedt. “Als je wilt, kun je hier volop groeien.”