Melissa van den Moosdijk is Purchaser bij Worldpack en dol op ontwikkeling. Gestart zijnde als Inside Sales Account Manager heeft Melissa 2 jaar terug de overstap naar inkoop gemaakt. “Ik wilde wel eens aan de andere kant van de tafel zitten, de klant zijn in plaats van de leverancier.” De overstap sloot ook aan bij de persoonlijke ontwikkeldrang van Melissa: “De binnendienst functie is met de groei en ontwikkeling van Worldpack mee gegaan en was daarom vele jaren uitdagend genoeg. Maar ik wilde persoonlijk nog verder groeien. Heel fijn dat ik die mogelijkheid ook kreeg binnen Worldpack. Het maatwerk assortiment dat Worldpack levert zorgt voor continue afwisseling op inkoop.” 

Werken voor Bunzl ervaart Melissa als heel positief. “Wat mij binnen Bunzl zo aantrekt is het feit dat alle Bunzl werkmaatschappijen een andere focus hebben. Hierdoor kun je zo ontzettend veel leren. Of dat nou is door samenwerking met je collega’s van andere Bunzl werkmaatschappijen of het volgen van Bunzl Academies, er is altijd nieuwe input. Maar ook de zekerheid van een stabiele internationale moedermaatschappij als basis, één die al meerdere crisissen en oorlogen goed is doorgekomen, geeft, zeker in deze tijd, een heel fijn gevoel. Samen staan we zeker sterk!” 

Wim Dijkhuizen, aangenaam! Deze altijd vrolijke Service Medewerker van Quality Services voelt zich al 9 jaar als een vis in het water in deze functie. “Als Service Medewerker kom ik bij de klant over de vloer en bouw relaties op. Door deze relaties ken je de klant zo goed, dat je precies weet welke service de klant waardeert. Service bieden wordt zo een feestje!” De extra corona maatregelen die nu bij alle klanten van kracht zijn veranderen voor Wim niets. “Doordat ik vaste routes rijd, weet ik precies welke maatregelen bij wie gelden en pas ik me dus gemakkelijk aan.”

Quality Services werd in 2018 toegevoegd aan de Bunzl bedrijven en is daarmee de jongste telg in Nederland. Volgens Wim heeft dat niets afgedaan aan de zeer warme en betrokken cultuur die Quality Service altijd al had. “Voor mij is het een extraatje dat Bunzl een nog breder trainingsaanbod heeft en door schaalgrootte diverse extra voordelen kan bieden aan het personeel.” 

Binnenkort breidt Quality Services haar diensten uit door ook koffiebekertjes op te halen voor recycling tot toiletpapier. Een duurzaam concept dat van klanten niets extra’s vraagt. En voor Wim en collega’s ook niet: “Tja, als we er dan toch zijn… pakken we dat meteen even mee. Dat typeert onze service.”

Peter Los is de ware ambassadeur van Bunzl. 1 juni 2020  is hij 33 jaar met hart en ziel verbonden aan Bunzl Foodservice. Peter begon zijn carrière in de foodservice bij Hopa Disposables in Amsterdam, het latere Bunzl Foodservice. Met zijn bevlogenheid en een tikkeltje eigenwijsheid heeft Peter met veel plezier commerciële rollen vervult en bijgedragen aan de ontwikkeling van Bunzl Foodservice tot bedrijf van formaat. Bij Peter is de klant altijd koning en staat service voorop. Met zijn loyaliteit, inzet en eigentijdse kijk op de wereld heeft hij veel klanten én Bunzl verrast en ontzorgt. Vanaf 1 juni a.s. gaat Peter, samen met zijn vrouw Ingrid, genieten van zijn pensioen in hun nieuwe huis in Twente. We willen Peter bedanken voor zijn jarenlange inzet en toewijding en hopen dat hij met volle teugen geniet van de toekomst.

Maak kennis met Laura van Ommeren, HR Manager bij Majestic. Laura werkt sinds begin 2019 voor Bunzl en vindt de combinatie van een moedermaatschappij met zelfstandig opererende werkmaatschappijen eronder ideaal. “Bunzl is een stabiele basis met een professioneel beleid. In Nederland hebben alle HR Managers van de verschillende werkmaatschappijen regelmatig contact met elkaar om over beleid en casussen van gedachte te wisselen. Majestic is een middelgrote organisatie, en dat zorgt ervoor dat ik niet alleen lokaal, strategisch beleid maak, maar ook persoonlijk contact met alle medewerkers heb. Om ook dat persoonlijk verschil te kunnen maken, dat vind ik fantastisch.”

De combinatie van strategisch beleid en operationeel detail speelt ten tijde van corona ook. “Het is hard werken nu. Steeds als de overheid met nieuwe richtlijnen komt, moet HR dat in de kortst mogelijke tijd omzetten naar toepasbaar beleid. Grote lijnen, maar ook individuele toepassingen. Bijvoorbeeld zorgen voor een veilige werkomgeving in ons distributiecentrum en op kantoor, thuiswerken faciliteren, maar nu dus ook nadenken over de anderhalve meter afstand toepassingen op de werkvloer. Hoe gaan we dat realiseren?”

Voorlopig genoeg te doen, maar ook na corona heeft Laura genoeg omhanden. En ze kijkt dan ook uit naar de verdere professionalisering van HR binnen Majestic. “Samenwerken met collega’s om mooie resultaten te behalen. Daar doe ik het voor!”



Floris Weerts werkt 3 jaar bij Bunzl Retail & Industry en heeft als Key Accountmanager een aantal grote supermarktketens in zijn portefeuille. Een bedrijfstak waar naar Floris zijn plezier al geen dag hetzelfde is, en waar nu ten tijde van corona er allerlei nieuwe en onvoorziene uitdagingen ontstaan. Floris springt daar graag op in en probeert op alle vlakken en met man en macht klanten optimaal te ondersteunen vanuit Bunzl.  “De ruimte krijgen om met enthousiaste en talentvolle collega’s aan de klantbehoefte te voldoen en dan samen het verschil te kunnen maken, geeft mij enorm veel energie!

Werken voor Bunzl vergelijkt hij met voetballen voor Barcelona. “Bunzl is een profteam in de hoogste league.” En zo ambitieus en gedreven is Floris zelf ook: “Ik had Bunzl Retail & Industry al jaren in het vizier. Door dicht bij mezelf te blijven en afspraken na te komen, ook met mezelf, heb ik de stap naar Bunzl uiteindelijk weten te realiseren.” Zo draagt Floris niet alleen bij aan zijn eigen succes, maar ook dagelijks aan dat van zijn klanten. 



Vol enthousiasme vervult Ellen Provoost haar functie als Office Accountmanager bij King Nederland. Sinds 4 jaar is Ellen dagelijks in contact met klanten om hun operatie draaiend te houden. De eerste jaren ontzorgde zij klanten op de gebieden van Cleaning, Hygiëne en Facilities, maar toen zij onlangs gevraagd werd om over te stappen naar de afdeling Healthcare, zag ze dat als een interessante, nieuwe uitdaging: “Ik houd van het dagelijkse klantencontact en de verkoop van concepten. Wanneer dat ook nog eens duurzame concepten zijn, is mijn dag helemaal goed!”.

Ellen zet momenteel met haar collega’s alle zeilen bij om de vitale organisaties zoals ziekenhuizen en zorgcentra te ondersteunen in het leveren van producten die nu in de zorg hard nodig zijn: “Het is ontzettend druk, maar er is een groot gevoel van saamhorigheid. Alle afdelingen en leveranciers werken heel goed samen om alles gedaan te krijgen. Collega’s helpen elkaar waar nodig, ook vanuit de andere Bunzl werkmaatschappijen. Ook de klanten zijn fantastisch, ze zijn begripvol en vragen zelfs hoe het met ons gaat!”


Als straks de rust is teruggekeerd gaat Ellen zich weer focussen op duurzame concepten. Daar kijkt ze enorm naar uit.


Bas van Riet werkt inmiddels 6 jaar bij De Ridder, een Bunzl onderneming die producten levert aan de markt van ingesloten en zeer succesvol is met de productie en levering van coolpacks voor bijvoorbeeld het transport van medicijnen, vis en bloemen. 
Deze ondernemende doorzetter begon zijn carrière als parttime chauffeur, een baan die hij in eerste instantie had ter afwisseling van zijn baan als zelfstandig ondernemer. De klik tussen Bas en De Ridder was echter zo goed, dat Bas besloot er fulltime aan de slag te gaan als magazijnmedewerker. Vandaag de dag is Bas als hoofd logistiek verantwoordelijk voor de gehele logistieke operatie.
“De warme betrokken cultuur van De Ridder past heel goed bij mij. De diversiteit van medewerkers die wij hebben, waaronder mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, zorgen niet alleen voor dagelijkse uitdagingen, maar dragen bij aan een groot gevoel van teamwork. Samen resultaten bereiken, zowel zakelijk en persoonlijk, dat is elke dag weer fantastisch.”
Na een verhuizing van De Ridder in 2019, heeft Bas ook in 2020 voldoende uitdagingen: er wordt een nieuwe deel aan het magazijn aangebouwd en zusterbedrijf Coolpack BV zal dit jaar integreren met De Ridder. Een flinke klus, maar Bas kijkt uit naar een strakke implementatie.


Floris de Bruyn Kops is na zijn studie Engeneering & Product Design en een stage bij Allshoes Benelux BV., direct bij Allshoes aan de slag gegaan.Deze Bunzl werkmaatschappij bedenkt, ontwerpt en verkoopt eigen merken van modieuze en sportieve veiligheidsschoenen. Young Talent Floris is werkzaam als Marketeer, in de breedste zin van het woord. Hij is onder andere verantwoordelijk voor de merkidentiteit van de eigen merken veiligheidsschoenen en de online content. Ook is hij momenteel bezig om, in samenwerking met een producent, een nieuwe lijn veiligheidsschoenen te ontwikkelen. Juist die diversiteit aan werkzaamheden vindt Floris zo aantrekkelijk aan zijn rol.

 Volgens Floris levert het ‘onderdeel zijn van een grote multinational als Bunzl’ tal van voordelen op. Zo biedt het hem op persoonlijk vlak allerlei mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling. Binnenkort volgt hij bijvoorbeeld de inhouse training Finance. “Er is zoveel kennis die ik nog kan en wil opdoen. En er is meer dan genoeg kennis beschikbaar binnen Bunzl.”

Floris geniet volop van de zelfstandigheid en het ondernemerschap die hij beleeft in het uitvoeren van zijn ideeën. Ruimte die hij, tot zijn blijdschap, bij Allshoes krijgt en benut.



We stellen je graag voor aan Kim Froon, Manager Bedrijfsbureau bij D-Care, onderdeel van King. De gedreven Kim werkt inmiddels 10 jaar bij D-care en heeft een zeer veelzijdige functie. De afdeling bedrijfsbureau is het centrale punt binnen de organisatie en ondersteunt klanten – met name zorginstellingen - binnen het gehele proces, van inkoop tot levering. Juist dat all round karakter en de complexiteit in het managen van zoveel verschillende disciplines houdt Kim enthousiast.

In 2013 werd D-Care onderdeel van Bunzl. “De persoonlijke betrokkenheid is er nog steeds. Wat er bij is gekomen, is een zee aan kennis vanuit zusterbedrijven”. Kennis die binnen Bunzl onder andere gedeeld wordt op landelijk georganiseerde events, waar disciplines, inspiratie en kennisdeling samen komen, zoals bijvoorbeeld Young Bunzl.”

Voor dit jaar kijkt Kim uit naar de integratie met King en verdere groei van het C6-aanbod, een innoverend logistiek- en inkoopconcept voor zorginstellingen waarin Kim met haar ruime ervaring een belangrijke spil is. 


We stellen je graag voor aan een ware autodidactische ondernemer: Jos Bergen, Managing Director van Worldpack Trading BV. Jos startte zijn bedrijf in draagtassen op 19-jarige leeftijd en wist het met zijn entrepreneurs geest en de overname van 4 andere bedrijven zijn bedrijf gestaag en succesvol te laten groeien. Daarmee speelde Jos zichzelf en zijn bedrijf in de kijker van Bunzl Nederland. In juli 2008 was de overname een feit en mocht Worldpack zich tot de Bunzl groep rekenen.

Vandaag de dag runt Jos ‘zijn’ bedrijf nog steeds met veel plezier en passie. “Het is elke dag weer fantastisch om met een groep gedreven professionals onze klanten van dienst te zijn. De internationale en dynamische markt (sport en fashion retail) waarin wij opereren, zorgt continu voor nieuwe uitdagingen. De stap die we enkele jaren geleden namen om van product gedreven om te schakelen naar service gedreven is een absoluut positief keerpunt geweest.”

Onderdeel zijn van Bunzl zorgt onder andere voor veel persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden, nieuwe inzichten, nieuwe samenwerkingen en veel nieuwe collega’s. Maar ook de ruimte die Bunzl biedt om bedrijfsontwikkelingen als data analytics, digitalisering en innovaties in product en diensten te realiseren, zorgt er voor dat Jos zijn ondernemerschap nog steeds kwijt kan en trots is om bij Bunzl te horen. 

Ineke Römkens begon haar carrière bij Bunzl Foodservice 9 jaar geleden als accountmanager in rayon Zuid. Zo snel als dit rayon zich uitbreidde groeide ook Ineke door tot Senior accountmanager. Vandaag de dag is Ineke, naast moeder van 2 kinderen, Key accountmanager en beheert zij sleutelaccounts in de To Go markt, Vrijetijds markt en Catering. Juist die diversiteit in disciplines trekt Ineke aan in haar huidige functie. “Geen dag is hetzelfde! Ik spreek elke dag andere mensen uit de keten. Vandaag de facilitair medewerker en een algemeen directeur, morgen de chef van een sterrenstaurant of inkoper.”

Ineke’s kracht zit in haar lange termijn aanpak en oprechte interesse. Met een opleiding van de hoge hotelschool op zak, en ervaring in de horeca begrijpt ze haar klanten als geen ander. Ze delen dezelfde passie voor het vak. Op dit moment is Ineke een drijvende kracht voor het onderwerp duurzaamheid, een belangrijk topic binnen Bunzl. Ze voert dagelijks gesprekken met haar klanten over duurzaamheid op productniveau maar zeker ook over strategisch duurzaam ondernemen. “Bunzl adviseert haar klanten hier graag over en vertelt het eerlijke verhaal.  De klant kiest zelf wat hem hierin het beste past.”

Wat Ineke zo interessant aan Bunzl vindt? De opzet van Bunzl als een internationaal beursgenoteerd bedrijf, maar met zelfsturende ondernemingen onder de paraplu, die zorgt voor een intiem eigen gevoel op de werkvloer maar wel een enorme slagkracht biedt. Dat en de mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling die Bunzl biedt. “Als je wilt, kun je hier volop groeien.”